N-VA Oudenburg kiest voor jonge lijsttrekker

Op 19 november 2017
Marc Gilliaert Stijn Jonckheere

De 29-jarige Stijn Jonckheere, die ook al in 2012 kandidaat was voor N-VA, wordt lijsttrekker voor zijn partij in 2018. Marc Gilliaert (56), al vijf jaar gemeenteraadslid, zal opnieuw de lijst duwen.

"Met Stijn kiezen we voor verjonging en vernieuwing. Als handelsingenieur is hij uitstekend geschikt om in het stadhuis orde op zaken te zetten", luidt de motivatie van de partij. Stijn nam enkele maanden geleden ook al de voorzittershamer over van Alain Antierens.

Met Marc Gilliaert als lijstduwer gaat N-VA voor wat ze noemt de steunpilaar. "De voorbije vijf jaar heb ik heel wat kennis opgebouwd en weet ik waar de problemen binnen Oudenburg zich situeren. We willen ons op enkele specifieke thema's toeleggen. Zo vind ik zelf dat het ondernemen meer moet worden gestimuleerd. Onze stad heeft dringend nood aan meer handelszaken en aan supermarkten", stelt de lijstduwer.

Doorlichting

"Als jonge papa wil ik ijveren voor een kindvriendelijke stad. Dat is meer dan nodig. Uit ondervinding weet ik welke onderneming het is om met de kinderwagen door Oudenburg te wandelen. De voetpaden liggen er zeer slecht bij. Een andere prioriteit is de werking van de stad te doorlichten en meer verantwoordelijkheid te geven aan het personeel. Ook een betere communicatie bij openbare werken zal hoog op ons programma staan", aldus Stijn Jonckheere.

"Onze lijst voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2018 is bijna rond. Binnenkort maken we nog enkele nieuwkomers bekend", stelt het duo.

(LIN - foto LIN)

Hoe waardevol vond je dit artikel?